۱۳۹۷ اسفند ۲۲, چهارشنبه

قبور دارای گنج و دفینه در ایران

بررسی آثار و علائم باستانی و کارشناسی دفینه       09917579030

قبور دارای دفینه طلایی :

کاربرد طلا در ایران به 500 سال قبل از هخامنشیان میرسد و این را نظریه های باستان شناسی تایید میکند ، پس در قبور مربوط به 3000 سال پیش به قبل نباید انتظار وجود طلا را داشت. در قبور مربوط به سه هزار سال به قبل از مس ، مفرغ ، آهن و برنج استفاده شده است. این قبور از نظر باستان شناسی بسیار با ارزش بوده اما از نظر جویندگان گنج دارای اهمیت چندانی نمیباشد پس در صورت یافتن چنین گورهایی از تخریب آنها بپرهیزید و سعی کنید این میراث باستانی را برای آیندگان حفظ کنید. یکی از نشانه های خوب برای وجود هدایا به کار رفتن خط در قبور است زیرا به کار گیری طلا و استفاده شدن آن در قبور با رسمی شدن و کاربرد خط میخی تقریبا در یک برهه از تاریخ بوده اند.


قبور دارای گنج و دفینه
قبور دارای گنج و دفینه

بهترین مکان برای پیدا کردن قبور دارای گنج و دفینه :

قبرستان ها بهترین مکان برای پیدا کردن قبور دارای هدایا هستند اما باید توجه داشت که بیشتر مردن در آن دوران از طبقه پایین بوده و اموال آنچنانی نداشته اند تا همراه آنها دفن شود پس از تخریب هر قبری که یافتید بپرهیزید و سعس کنید تا قبور سرداری و قبور سلطانی را شناسایی و سپس اقدام به حفاری کنید و در هنگام حفاری حتما از وسایل ایمنی استفاده کنید چون ممکن است که فرد در اثر بیماری هایی همچون طاعون و … فوت کرده باشد و کاوشگران با عدم رعایت نکات ایمنی به این بیماری ها دچار شوند. برخی از نکات و علائم موجب میشود که بتوان قبرهای با ارزش را از دیگر قبور تشخیص و تمایز داد. برای مثال گور های یهودی معمولا دارای یک فلش بر روی خود هستند و به علت فرهنگ تدفین اموات این قبرها دارای دفینه هستند.

برای مشاهده اطلاعات کامل این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فلزیاب ایرانی

تاریخچه فلزیاب ایرانی مهندس صمدی بنیانگذار فلزیاب IKPV ایران در سال ۱۳۷۶ شمسی نسبت به دریافت مجوز جهت تولید دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج ...