۱۳۹۸ فروردین ۳۱, شنبه

رد پای سگ در دفینه یابی | علامت سگ در گنج یابی | نشانه ردپای سگ در دفینه یابی

رد پای سگ در دفینه یابی | علامت سگ در گنج یابی | نشانه ردپای سگ در دفینه یابی
سگ زیرگونهٔ اهلی گرگ‌ها و پستانداری از راستهٔ سگ‌سانان است. سگ نخستین جانوری است که به دست انسان اهلی و رام شد. سگ‌ها از متنوع‌ترین جانوران زمین هستند که میراث چند هزار سال مداخله انسان در روند جفت‌گیری و پرورش این جانور است. سگ‌ها نقش‌های مختلفی را در جوامع انسانی بر عهده گرفته‌اند و آدمیان از ایشان برای شکار، گله‌داری، بارکشی، محافظت، کمک به پلیس و نیروهای نظامی، همراهی و همدمی و کمک به اشخاص دچار ناتوانی استفاده کرده‌اند. در بعضی فرهنگ‌ها از آن به عنوان یک منبع غذایی هم استفاده شده‌است.
تبار سگ‌ها ۲۷ تا ۴۰ هزار سال پیش از گرگ خاکستری جدا شده‌است اما اهلی شدن آن‌ها در آن زمان اتفاق نیفتاده است چون هیچ‌یک از جمعیت‌های فعلی گرگ خاکستری جد مستقیم سگ‌ها نیستند. این به معنی آن است که نسل سگ‌ها به جمعیتی از گرگ‌ها می‌رسد که نسل نوع وحشی آن‌ها اکنون منقرض شده‌است.زمان آغاز اهلی شدن سگ حدود ۱۱ تا ۱۶ هزار سال پیش بوده که قبل از شروع دوران کشاورزی و دامپروری است و این نتیجه با مدارک باستان‌شناسی که نشان می‌دهد اهلی شدن سگ‌ها در جوامع شکارچی-گردآورنده انجام شده مطابقت دارد.

رد پای سگ در دفینه یابی
رد پای سگ در دفینه یابی

رد پای سگ در دفینه یابی و گنج یابی

رد پای سگ در دفینه یابی یکی از علائم یونانی بوده و معمولا بر روی صخره ها دیده میشود و بر روی جوغان ها و قبرها دیده نمیشود. وجود پنجه سگ در یک منطقه نشان دهنده وجود یک درپوش دفینه است و گاهی نیز وجود یک قبر را نشان میدهد. چون معمولا سگ به همراه صاحب خود دفن میشده است پس این نشان میتواند نشان دهنده دفینه و گنج مدفون باشد.
برای مشاهده اطلاعات کامل این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فلزیاب ایرانی

تاریخچه فلزیاب ایرانی مهندس صمدی بنیانگذار فلزیاب IKPV ایران در سال ۱۳۷۶ شمسی نسبت به دریافت مجوز جهت تولید دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج ...