۱۳۹۷ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

کار الکترومغناطیس در فلزیاب چیست ؟

کار الکترومغناطیس در فلزیاب چیست ؟
آیا چیزی هیجان انگیز تر از کشف گنج وجود دارد؟ میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان با استفاده از فلزیاب سرگرم هستند تا بتوانند آثار ارزشمند زیر زمینی که به خاک سپرده شده اند را کشف کنند. فلزیاب ها بر اساس علم الکترومغناطیس کار میکنند. اگر برای شما جالب است که با علم الکترومغناطیس آشنا شوید با ما همراه باشید.

وقتی مغناطیس با برق برخورد میکند

اگر تا به حال میدان مغناطیسی را با پیچیدن سیم پیچ اطراف یک تکه فلز و اتصال آن به باطری ساخته اید، میدانید که مغناطیس و برق یک رابطه با هم دارند: هر زمان که برق باشد موجب ایجاد میدان مغناطیسی میشود و هرکجا که میدان مغناطیسی باشد دلیل بر وجود برق است.

الکترومغناطیس
تولید میدان مغناطیسی

چگونه الکترومغناطیس به فلزیاب کمک میکند

فلزیاب ها به روش های مختلفی کار میکنند، که در اینجا به یکی از آنها میپردازیم، یک فلزیاب حاوی سیم پیچ یا همان کویل (پیچید شده در اطراف سر دایره ای در انتهای دسته) میباشد که به عنوان سیم پیچ فرستنده شناخته میشود. وقتی برق از طریق کویل جریان میابد، میدان مغناطیسی در اطراف آن ایجاد میشود. همانطور که فلزیاب را روی زمین حرکت میدهید، میدان مغناطیسی نیز حرکت میکند. اگر سیگنال را بر روی یک شیء فلزی حرکت دهید، میدان مغناطیسی حرکتی بر اتم های داخل فلز تاثیر میگذارد و الکترون ها را تغییر میدهد.( ذرات کوچکی که در اطراف اتم ها حرکت میکنند )
برای مشاهده اطلاعات کامل این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فلزیاب ایرانی

تاریخچه فلزیاب ایرانی مهندس صمدی بنیانگذار فلزیاب IKPV ایران در سال ۱۳۷۶ شمسی نسبت به دریافت مجوز جهت تولید دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج ...