۱۳۹۷ اسفند ۲۳, پنجشنبه

تاریخچه استفاده از طلا

تاریخچه استفاده از طلا

۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، در یونان باستان، مرواریدهای زیبا به شکل‌ گل و صدف و پروانه تراش خورد. هزار و ۱۰۰ سال بعد، یعنی دقیقا ۳۰۰ سال پیش از تولد مسیح، یونانیان دست به ساخت زیورآلات چندرنگ زدند و در این میان از زمرد، عقیق سرخ، لعل کبود و مروارید استفاده کردند. آنها سنگ‌های رنگی، شیشه و مینا را هم در کارهای خود به کار بردند.تاریخچه طلا به قدیمی‌ترین معدن طلا(۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح) در بین‌النهرین، در خاورمیانه و مربوط به سومریان بوده برمی گردد. انسانها که در تقریباً ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد آموختند که چگونه با فلز ها کار کنند بهره‌وری کار به میزان زیادی افزایش یافت.
Gold-Detector

طلایاب چیست؟

امروزه از دستگاههایی به نام فلزیاب ، گنج یاب و طلایاب برای پیدا کردن فلزات در عمق زمین استفاده میشود. این دستگاهها دارای کاربردهایی همچون پیدا کردن معادن طبیعی فلزات ، رگه ها و تکه های طلا ، سنگ های معدنی فلزات ، گنج ها و دفینه های مدفون در زیر خاک و … استفاده میشود. تفاوت طلایاب با فلزیاب های معمول در این است که آنها علاوه بر تشخیص دادن وجود فلز در محوطه کاوش توانایی تشخیص با ارزش یا بی ارزش بودن فلز را دارا هستند و به بیان ساده توانایی این را دارند که مشخص کنند فلز یافت شده طلا است یا دیگر فلزات.

ویژگی های یک طلایاب حرفه ای :

  • باید عمق نفوذ  ۳ الی ۴ متر را داشته باشد(توجه کنید که عمق نفوذ های نجومی ۳۰ متر و ۴۰ متر و … دروغی بیش نیستند)
  • دارای نشانگر عمق کاوش باشد
  • دارای قابلیت تنظیم و تغییر فرکانس باشد (شیفت فرکانس)
برای مشاهده اطلاعات کامل این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فلزیاب ایرانی

تاریخچه فلزیاب ایرانی مهندس صمدی بنیانگذار فلزیاب IKPV ایران در سال ۱۳۷۶ شمسی نسبت به دریافت مجوز جهت تولید دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج ...