۱۳۹۷ اسفند ۲۲, چهارشنبه

اختلال در کار دستگاه فلزیاب و طلایاب

اختلال در کار دستگاه فلزیاب و طلایاب
هر وسیله الکترونیکی ممکن است دچار اختلال و اشتباه در عملکرد خود شود و این اختلال ممکن است دارای عوامل خارجی یا داخلی باشد. عوامل خارجی و محیطی بسیاری نیز ممکن است بر روی عملکرد دستگاه فلزیاب تاثیر بگذارد و باعث شود که دستگاه عملکرد ضعیفی داشته و اشتباها آلارم بدهد. در ادامه این مقاله به بررسی شایع ترین عواملی که سبب اختلال در کار دستگاه فلزیاب و طلایاب میشوند میپردازیم :

عواملی که موجب اختلال در کار دستگاه فلزیاب میشوند :

  • رطوبت : در مناطق مرطوب استفاده از دستگاه های پالسی کمی دشوار تر است و باید با دقت بیشتری به کاوش بپردازید. این مشکل در دستگاههای VLF کمتر مشاهده میشود.
  • باد : در زمان استفاده از دستگاه فلزیاب و گنجیاب اگر با باد شدید مواجه شدید بهتر است کار را متوقف کرده و تا پایدار شدن هوا منتظر بمانید چون باد شدید باعث برهم خوردن بالانس دستگاه میشود.
اختلال در کار دستگاه فلزیاب

  • آنتن های مخابراتی وتلفن همراه : زمان استفاده از طلایاب و گنجیاب بهتر است تلفن همراه را خاموش کنید چون ممکن است باعث ایجاد نویز در دستگاه شود و همچنین در زمین هایی که در آن ها دکل های مخابراتی وجود دارد ممکن است دستگاه سیگنال های اشتباهی را دریافت کند.
  • آب های زیر زمینی و خاک های معدنی در دستگاه های فلزیابی که دارای فرکانس کارکرد بالایی میباشند این عوامل موجب اختلال در عملکرد سیستم می شود زیرا در فرکانس های بالا حساسیت به رطوبت و مواد معدنی بسیار افزایش می یابد.
برای مشاهده اطلاعات کامل این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فلزیاب ایرانی

تاریخچه فلزیاب ایرانی مهندس صمدی بنیانگذار فلزیاب IKPV ایران در سال ۱۳۷۶ شمسی نسبت به دریافت مجوز جهت تولید دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج ...