۱۳۹۷ اسفند ۶, دوشنبه

مگنومتر یا سنسور مغناطیس

مگنومتر چیست

یک حسگر مغناطیس یا مغناطیسی وسیله‌ای است که مغناطیس را اندازه‌گیری می‌کند.یا مغناطیس سازی یک ماده مغناطیسی مانند a، یا جهت، قدرت، یا تغییر نسبی میدان مغناطیسی در یک مکان خاص. قطب‌نما نوع ساده‌ای از مگنومتر است که جهت میدان مغناطیسی محیطی را اندازه‌گیری می‌کند.اولین مگنومتر که توانست شدت مغناطیسی مطلق را اندازه‌گیری کند توسط کارل فریدریش گاوس در سال ۱۸۳۳ اختراع شد ، که هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.مغناطیس سنج به طور گسترده ای برای اندازه گیری میدان مغناطیسی زمین و در بررسی های ژئوفیزیکی برای تشخیص ناهنجاری های مغناطیسی از انواع مختلف استفاده می شود. آنها همچنین برای تشخیص زیردریایی در ارتش استفاده می شوند. در نتیجه، بعضی از کشورها مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا، مغناطیس سنج حساس تر را به عنوان فن آوری نظامی طبقه بندی می کنند و کنترل آنها را توزیع می کنند.
سنسور های مگنومتر می توانند به عنوان فلزیاب مورد لستفاده قرار گیرند و فلزات را به شما نمایش دهند.قدرت این سنسور ها از دستگاههای فلزیاب پالسی بیشتر بوده و می تواند عمق بیشتری را جستجو کند و همچنین فلزات کوچک را نیز بیابد.این در حالی است که فلزیاب پالسی عمق های زیاد را نمی توانند کاوش کنند.در سال های اخیر به دلیل کوچک شدن شدن مگنومتر ها از آنها در بسیاری از لوازم الکترونیکی به عنوان قطب نما استفاده می شود.
برای مشاهده اطلاعات کامل این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فلزیاب ایرانی

تاریخچه فلزیاب ایرانی مهندس صمدی بنیانگذار فلزیاب IKPV ایران در سال ۱۳۷۶ شمسی نسبت به دریافت مجوز جهت تولید دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج ...