۱۳۹۷ بهمن ۹, سه‌شنبه

فلزیاب چیست و چگونه کار میکند

فلزیاب چیست و چگونه کار میکند

فلزیاب به زبان ساده :
فرض کنید که شما دارای یک خط تولید مواد غذایی هستید. همیشه امکان افتادن تکه های ریز فلز درون مواد تولیدی وجود دارد و گاها سبب صدمات جبران ناپذیری به بدن انسان میشود. برای این منظور از دستگاههایی که توانایی تشخیص فلز را دارند استفاده میشود. این دستگاهها به محض سنس کردن تکه های فلز با دادن آلارم (به صورت صوتی و تصویری) اپراتور را از وجود فلز در محصول آگاه میکنند.
فلزیاب
فلزیاب
مورد مثال زده شده یکی از صدها کاربرد دستگاههای فلزیاب است که به صورت روزمره در زندگی ما استفاده میشود. در ورودی ورزشگاهها و اماکن انتاظامی و امنیتی از فلزیاب ها برای پیدا کردن سلاح سرد و اسلحه استفاده میشود. به این دسته از فلزیاب ها فلزیاب های راکتی یا دستی گفته میشود که کار اصلی آنها تفتیش بدنی است و دسته ای دیگر که به آنها فلزیاب های صنعتی گفته میشود برای پیدا کردن کابل های زیر زمین ، لوله های زیر زمینی و … استفاده میشوند که دارای دقت و حساسیت گنج یاب ها نیستند و فقط قادر هستند تا اجسام بزرگ را در عمق کم پیدا کنند.
برای مشاهده اطلاعات کامل این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فلزیاب ایرانی

تاریخچه فلزیاب ایرانی مهندس صمدی بنیانگذار فلزیاب IKPV ایران در سال ۱۳۷۶ شمسی نسبت به دریافت مجوز جهت تولید دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج ...